Qwan-Ki-Do


Qwan-ki-do este o arta martiala chino-vitenameza pe care cu mult timp in urma (perioada 1991-1995) am practicat-o si eu avand-ul ca mentor pe cel care a fost Creanga Voineag Stefan. Denumirea aceasta de Qwan-ki-do inseamna, "Calea energiei vitale". Fondatorul acestei arte este Maestrul Pham Xuan Tong din Vietnam, care pe langa practica artelor martiale a studiat medicina alternativa, fitoterapia, presopunctura, masajul si caligrafia. Personalitate enciclopedica, Maestrul Tong (nascut la 17 iulie 1947) este considerat o comoara nationala de catre statul francez iar pentru practicantii de Qwan-ki-do din lumea intreaga o valoare inestimabila. Qwan-ki-do a luat nastere in 1981 in Franta, fiind o sinteza a celor mai celebre stiluri de arte martiale chino-vietnameze. In aceasta postare voi scrie despre semnificatia gradelor in Qwan-ki-do, urmand ca in postarile viitoare sa aduc mai multe detalii si lucruri interesante despre acest stil de arte martiale. 

Instruirea traditionala nu spune prea multe referitor la diferentierea pe nivele a gradelor. Prima centura (a carei culoare difera in functie de interpretarea simbolica pe care i-o da Maestrul) corespunde incepatorilor, a doua initiatului (echivalentul centurii negre) si a treia expertului. Imi amintesc cat de entuziasmat am fost cand am imbracat pentru prima oara kimonoul, desi pantalonii imi erau scurti, si la brau aveam centura alba care astepta cu nerabdare sa -si primeasca primul CAP. Zapada cade alba ca si osul pe care incearca sa-l patrunda Arta. Practicantul ia cunostinta cu sistemul sau osos hranit de sange si protejat de muschi si piele. Cifra 4 simbolizeaza, prin cele 4 directii, pamantul pe care ne aflam, patratul, baza si stabilitatea. Avand o baza puternica, practicantul poate "creste". Copacul cu radacinile adanc infipte in pamant poate atinge inaltimi uimitoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu